СИЛА РОССИИ. Форум сайта «Отвага» (www.otvaga2004.ru)

Объявление

Вопрос с техподдержкой решен. Большое спасибо всем, кто помог проекту «Отвага»!

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.


Вы здесь » СИЛА РОССИИ. Форум сайта «Отвага» (www.otvaga2004.ru) » Бронетанковая техника » Бронетехника Великобритании - 2


Бронетехника Великобритании - 2

Сообщений 811 страница 840 из 875

811

One of the less well reported discussions at the Paris Air Show last week apparently took place between Tony Douglas, the Chief Executive of Defence Equipment & Support, and Marilyn Hewson, President and CEO of Lockheed Martin. Central to the discussion was the issue of continuing delays to the WARRIOR Capability Sustainment Programme (WCSP).

Lockheed Martin was contracted in 2011 to upgrade and enhance the UK’s fleet of over 600 WARRIOR Infantry Fighting Vehicles, extending their service lives into the 2040s. The company won the contract, valued at £1 billion (of which fully two thirds is likely to be booked by Lockheed Martin itself) after the MoD eliminated BAE Systems from the running. Six years later none of the required 12 demonstrators with replacement turrets and weapon systems has been delivered and the company is said to be struggling with cost and complexity.

Бгг.Lockheed Martin в своём репертуаре.
-Шесть лет прошло,где деньги,где новые башни,где модернизированные Warriorы?
-А?Че?

812

https://pp.userapi.com/c638422/v638422491/58f75/_rP5TTyDYmA.jpg
https://pp.userapi.com/c638422/v638422491/58f7f/a_PxgSrETjY.jpg
ATR2, with FCT turret
https://pp.userapi.com/c638422/v638422491/58f89/mAYEve94Ik8.jpg
https://pp.userapi.com/c638422/v638422491/58f93/AVsteIdvlS4.jpg
ATR 2 turret on trailer

813

Из какого издания картинка?

Blitz. написал(а):

http://btvt.narod.ru/1/tank3.files/image015.jpg

814

Отсюда брал

815

Blitz. написал(а):

Отсюда брал


Спасибо. Нашел ее в техописании.

816

https://pp.userapi.com/c637130/v637130586/57592/hCaNaIEyKDM.jpg
фотки самого танка были, но вот башни с такого ракурса вроде нет

817

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20621046_1770665399628513_4952586311877072981_n.jpg?oh=7723fb43d2bd19969aaa027ea13981d7&oe=5A3829F5

818

https://pp.userapi.com/c841620/v841620710/1620b/CuRmrN1-VR8.jpg
к теме размеров, точность конечно +- поллаптя, но сильно думаю не переврал...

Отредактировано Wiedzmin (2017-08-19 19:41:11)

819

Бритты вспомнили о берлинской бригаде
https://ic.pics.livejournal.com/477768/45283359/2848415/2848415_800.jpg
https://ic.pics.livejournal.com/477768/45283359/2849047/2849047_800.jpg
Правда как Опфорс, видимо для форсу танкистского :glasses:
С блога камрада Lelik'a

820

Blitz. написал(а):

Бритты вспомнили о берлинской бригаде

Тоже хотел на это ссылку дать. Лично у меня в глазах  зарябило. Вполне эффективно, ящитаю

Отредактировано Антипов (2017-08-24 20:58:06)

821

Есть и другой вариант описания: данный камуфляж нанесли на танки в ходе подготовки при проведении  опытовых учений, которые будут  проведены с целью оценить эффективность танков в условиях городской застройки и поиска путей повышения их эффективности

822

Ближе к реальности.

823

Антипов написал(а):

Вполне эффективно, ящитаю

очень. обратите внимание на машины дпс в городе. они же крашены подобно сей бригаде 80х. по моему ноняшняя расцветка хуже прежней

824

Blitz. написал(а):

Ближе к реальности.

Глядя на амх-30 французского опфора - аналогичный вариант от британцев тоже имеет право на существование

825

О, только сейчас заметил. Боковая стенка башни, сколько там габарита можно набрать при 30 гадусах? У нас принято указывать, что у западных машин в пределах 20 только обеспечивается хорошая защита. А здесь выглядит так, что хорошо за полметра с наполнителем можно получить, что больше наших 80 + экраны.

826

mr_tank написал(а):

О, только сейчас заметил. Боковая стенка башни, сколько там габарита можно набрать при 30 гадусах? У нас принято указывать, что у западных машин в пределах 20 только обеспечивается хорошая защита. А здесь выглядит так, что хорошо за полметра с наполнителем можно получить, что больше наших 80 + экраны.

По нормали примерно 350мм, которые при отклонении в 60 градусов (30 от курса) превращаются в 700. При чем судя по фото, там на литой башне еще и толстенная катаная плита закреплена, вместе их толщина может быть чуть ли не 100мм. Остальное - вероятно полуактив. Но это все только до оси командирского люка. Дальше никакой брони (~50 мм литая плюс корзины).

Отредактировано Леви (2017-08-25 10:38:39)

827

Леви написал(а):

По нормали примерно 350мм

я если честно до сих пор не уверен в этой цифре, особенно учитывая чей это танк и сколько в нем дыр...

828

Wiedzmin написал(а):

я если честно до сих пор не уверен в этой цифре, особенно учитывая чей это танк и сколько в нем дыр...

350 это мой собственный замер, и именно 50, а не 60, как на "той картинке".

Что касается катаной плиты и упомянутого мной фото, то вот это фото:
http://s3.uploads.ru/t/Myr6g.jpg

Т.е. даже если в этих коробках воздуха больше, чем полуактивных пластин (как например в абрамсе), то как минимум там есть 80-100мм стали (хоть и не по всей высоте, как это хорошо видно по фото).

Отредактировано Леви (2017-08-25 11:04:51)

829

башня весьма не плохо защищена. но окрпус одна сплошная дыра в любом месте

830

чифтены , всего для ВС Британии собран  941 танк, 41 AVLB, 88 ARV и 17 прототипов.

первый танк с лидса - 02EB13 выкатили в июне 1965
первый танк с викерса - 00EB23 выкатили в  феврале 1966

последний Мк5 11FD76 выкатил из лидса 19 апреля 1973 года.

к концу 70х в ходе борьбы за снижение веса 6мм бортовые стальные экраны заменены на 19 мм алюминиевые.

танк во время езды по пересеченке якобы мог набирать говн в ходовую до 2х тонн...

к 68 году стоимость производства одного танка составляла 84К фунтов, для сравнения в 59 году стоимость производства(только производства танка, не закупки его и комплекта запчастей итп) центуриона была 35К фунтов

Отредактировано Wiedzmin (2017-08-28 20:17:10)

831

Wiedzmin написал(а):

к 68 году стоимость производства одного танка составляла 84К фунтов, для сравнения в 59 году стоимость производства(только производства танка, не закупки его и комплекта запчастей итп) центуриона была 35К фунтов

Еще ничего так.

832

о оманских челлах
https://pp.userapi.com/c638717/v638717159/50550/7-u1o3SDzng.jpg
https://pp.userapi.com/c638717/v638717547/6a7fb/yNLnhJxFod0.jpg

щелк
Peter Breakspear написал(а):

Here is the gist of the story:- During the late 1990s the Sultanate of Oman placed an order with Vickers Defence Systems VDS for Challenger 2 main battle tanks to equip a single armoured Regiment. The First Main Battle Tank Regiment 1MBTR was chosen to receive the new equipment. 1MBTR, at the time was equipped with 29 Chieftain Tanks that had been supplied in the eighties. The new reformed Regiment was to be a type 43 with three tank Squadrons and a Head Quarters squadron. Each tank Squadron was to have 14 tanks and the HQ Squadron would have had 1 for the Commanding officer. However this was not to be; the order was reduced by five. The 38 Challengers that were eventually delivered formed three Squadrons of twelve and two vehicles in Headquarters Squadron.

Ordered at the same time were 2 Driver Training Tanks DTT and 4 Challenger Armoured Repair and Recovery Vehicles CrARRV. The 2 DTT were to be used by the Armour School to train divers and the CrARRVs would be split; two to 1 MBTR and 2 to the Command workshop. The DTT and CrARRV would have the same cooling system, fuel system and track as the MBT. Training equipment supplied included Three Turret Gunnery Trainers TGT, six Part Task Trainers PTT, one Loaders Drill Trainers LDT and a Secondary Armament Drill Trainer SADT. A full training package was also supplied by VDS which consisted of a full Training Needs Analysis TNA and all the courseware that was required to teach all the pilot courses. An additional LDT was supplied during 2008. All training systems, courseware and publications were provided in duel language, Arabic and English.

The intention was that the Oman vehicles would be delivered after all relevant modifications coming out of the UK Reliability Growth Trial RGT had been incorporated into the Oman build. However the UK RGT was delayed and the Oman vehicles were produced and partly delivered before the UK RGT was concluded. It was subsequently agreed that all the relevant modifications coming from the UK RGT would now be incorporated when the vehicles were delivered to Oman. These modifications along with other Oman specific changes were implemented in Oman by a team from Vickers Defence Systems and took several years to complete, ending in 2003.

The differences between the Oman vehicle and the UK Challenger 2 were largely dictated by the high ambient temperatures experienced in the Sultanate; temperatures exceeding 50 deg Celsius are not uncommon. The Oman vehicle is very rarely driven on metalled roads.

The differences between the UK and Oman vehicles can be outlined as follows:

• The vehicle uses the same single pin track as used on CrARRV and the older Challenger vehicle of the British Army. The new double pin “live” track was not adopted for Oman.
• Large full height skirting plates similar to Chieftain and Challenger are used to help mitigate the dust problem.
• A larger Air Conditioning AC unit is fitted. This is in the space taken up by fuel tank R/H 3 which resulted in the loss of some fuel capacity. This means 1321 litres can be carried internally as opposed to 1592 litres in the UK vehicle. Two extra fuel fillers were fitted onto tanks 2 on both sides to enable faster refuelling.
• Two external approach march fuel containers can be carried, as on the UK vehicle, giving an additional 360 litres. Because of the different airflow for engine cooling these are stowed on top of the transmission decking rather than at the rear of the tank as in the UK build; they can then be discarded after use.
• The main engine, a Perkins CV12, and Generating Unit Engine GUE, although basically the same as the UK vehicle have better cooling by diverting the airflow through larger radiators then through the rear of the vehicle. The main fans are powered by a hydraulic pump driven from a power take off on the gearbox. The transmission has a larger heat exchanger fitted. The GUE has a high capacity 5 bladed fan and a thermal switch to cut off the fuel should the drive to the GUE fan fail. Of course, the main engine cooling will cool the GUE if the main engine is running. The modified airflow reduces the problem of dust being drawn up onto the engine and transmission decks when the vehicle is at speed.
• The fuel bag tanks were replaced by a sealed compartment system similar to that used in aircraft; this system has subsequently been adopted for the Titan and Trojan Engineer vehicles for the British Army.
• The Loader’s machine gun is a Browning M2HB QCB .50” MG on a pintle mount. Ammunition stowage was changed internally to allow for the larger half inch ammunition boxes.
• Two RACAL Jaguar VRQ 316 secure radios were fitted.
• More water stowage was required so two water Jerry can stowage positions were placed on the turret front.
• A Garmin satellite navigation system was installed at the Commanders station.
• The only vehicle, still in the UK, that is close to the Oman build is Challenger 2 prototype V9 registration number 06 SP 95. This is a gate guardian outside the BAE Systems site at Newcastle and has been modified to resemble a UK build Challenger 2.

The Soldiers of the Royal Army of Oman were at first sceptical of the Challenger 2 but over the ensuing years they have used the vehicle in a very aggressive and confident way. Most shooting on the ranges is done whilst on the move with very little from a static firing point. Omani drivers seem to be completely fearless when at speed so make the best use of Challenger 2’s excellent mobility. Bearing in mind that they went from aged Chieftains, with an early laser and no computerised sighting system, to Challenger 2 with a state of the art modern fire control system with a thermal capability they have done remarkably well.

The Oman vehicle is often seen in articles identified as Challenger 2E, this is not the case, Challenger 2E is a fundamentally different vehicle and only exists as a single prototype that is still held by BAE Systems. This vehicle, much modified, is the very first Challenger 2 built, V1 Registration number 06 SP 87. No orders have yet been placed for Challenger 2E.

Отредактировано Wiedzmin (2017-08-29 20:57:48)

833

пока не уверен, но существует вероятность того что лобовая плита корпуса Ч1 удерживались на месте какими то штифтами, типа как стилбрю на чифтене...

либо это распорки что бы держать угол, хз...

Отредактировано Wiedzmin (2017-09-07 20:46:59)

834

https://pp.userapi.com/c639221/v639221102/5d98e/drj_XtvOYCA.jpg

возможно боковые части лба защищают только от КС ну и древних БПС если повезет( что имеет некоторый смысл т.к за ними только топливные баки )

плиты с фасками можно увидеть на прототипах Ч1 и на ранних машинах, позже их либо чем то обварили, либо фаски убрали, хз

Отредактировано Wiedzmin (2017-09-09 00:12:23)

835

Вот как.
http://sh.uploads.ru/feD16.jpg

836

с учетом что французам был так же передан чобхем, они бы меньше выеживались "своими" убогими танками...

и что же они умолчали общие проекты с немцам в картинке ?

ну и в целом картинка имхо ниочем

Отредактировано Wiedzmin (2017-09-09 15:10:48)

837

https://pp.userapi.com/c837526/v837526141/638f3/Nf-u_LlCcWU.jpg
в довесок к 110мм пушке, у бритов был еще и проект 115мм...

Отредактировано Wiedzmin (2017-09-09 21:18:55)

838

Wiedzmin написал(а):

у бритов был еще и проект 115мм...

Копирайтеров на них не было :rofl:

839

BD26 is a 120mm APFSDS projectile which incorporates the latest
tungsten-nickel-iron penetrator technology to achieve an
increase in penetration performance of the order of 15% over the
current in-service L23(OE)APFSDS projectile. BD26 is designed
for operation with the existing Lll ordnance and L8 charge.

The penetrator is made from a Tungsten/Nickel/Iron
alloy (TF49P) with a 6 blade steel tail unit and steel
nose tip. It is located in a 3-segment aluminium alloy
saddle type sabot with a buttress form screw thread
which provides the 'drive' between the sabot and
penetrator.


гм...BD26(предок L26 видимо) был вольфрамовым, а не урановым, так что возможно и Л26 не уран... по чертежу правда больше на Л27 похоже

и возможно даже Л23А1 делался из ВНМ, а не из ВНЖ...

а вот CHARM почти копия BD26, но уже урановый U 3/4 Ti

L23A1 core  Tungsten-Nickel-Copper (W.Ni.Cu - S.T.A) overall shot length 510mm

Total Weight 7,89kg
Sub-Projectile Total Weight 3.89kg
Penetrator
Material S.T.A.
Weight 3.69 kg
Length 410 mm
Diameter 29.0 mm
L/D Ratio 14.1 : 1
Muzzle Velocity - (From Lll Gun using L8A1 Charge)

Velocity Drop (m/s/1000 m) 55

New Gun
-33C- 1494 m/s
+21C 1549 m/s
+52C  1587 m/s

Отредактировано Wiedzmin (2017-09-14 00:06:31)

840

https://pp.userapi.com/c837338/v837338888/51ed4/zeSgsaFl9vE.jpg
https://pp.userapi.com/c837735/v837735888/5e44a/pzH9vOd5oUk.jpg

а это вот уже интересно  8-)

Отредактировано Wiedzmin (2017-09-21 21:44:04)


Вы здесь » СИЛА РОССИИ. Форум сайта «Отвага» (www.otvaga2004.ru) » Бронетанковая техника » Бронетехника Великобритании - 2