СИЛА РОССИИ. Форум сайта «Отвага» (www.otvaga2004.ru)

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.


Вы здесь » СИЛА РОССИИ. Форум сайта «Отвага» (www.otvaga2004.ru) » Бронетанковая техника » Бронетехника США и Канады- 2


Бронетехника США и Канады- 2

Сообщений 661 страница 690 из 903

661

Tungsten написал(а):

Как минимум опытные стрельбы из М256Е1 ( ствол 55 калибров ) установленной на М1А2 были .
Но на фото действительно скорее всего не она .

Вопрос, а окуда инфу брали о Т-80У и Т-90А в ЧР? Может помимо приведенных издательств еще какие-то данные были?

0

662

tatarin написал(а):

Вопрос, а окуда инфу брали о Т-80У и Т-90А в ЧР? Может помимо приведенных издательств еще какие-то данные были?

Ээээ ... Не понял , это к чему ?

0

663

А какие углы по вертикали у М2 в М1?

0

664

Tungsten написал(а):

Ээээ ... Не понял , это к чему ?

Это к тому что достоверных данных об участии этих танков в чеченских войнах нет. Потому  и спросили,может Вы ими располагаете ?

0

665

,

Отредактировано Ghostrider (2013-07-27 20:11:50)

0

666

Спасибо.

0

667

http://www.operatorchan.org/v/src/134915065165.jpg

0

668

Не встречались данный о нормативной дальности опознавания объектов ПНВ M60A1 PASSIVE?

0

669

,

Отредактировано Ghostrider (2013-07-27 20:12:15)

0

670

Поясняю, Blitz хочет нарыть информацию почему в Буре в пустыни в ночных боях советские танки со своими ПНВ не зажгли.

0

671

Там и так понятно почему-руки.сис+обшарпаность матчасти.Учитывая вводные СА с ними аналогичным образом разделалась. Но некоторым ето непонятно. на сим офф закончиваю.

Ghostrider написал(а):

Ночные каналы прицелов наводчика и командира- на ЭОП 2го поколения MX9644. По цели "танк" дальность обнаружения, думаю, была в районе 1200 метров в пассивном режиме(особенно с учетом того, что на этой дистанции ставилась мишень для контроля разрешения и т.п.)...

Понятно, так же как и с  отечествеными приборами все от подсветки зависит. Получается в мануале у них такие цифры не пишут.

Отредактировано Blitz. (2013-01-09 02:37:54)

0

672

.

Отредактировано Ghostrider (2013-07-27 20:11:07)

0

673

Ghostrider написал(а):

Такие данные в общем-то чисто иллюстративны и не отражают реальные возможности  приборов, поскольку слишком много факторов учету не поддаются.

Ну хоть что-то можно принять за базовые данные. 8-)

0

674

.

Отредактировано Ghostrider (2013-07-27 20:10:24)

0

675

.

Отредактировано Ghostrider (2013-07-27 20:09:59)

0

676

Ghostrider написал(а):

Какое либо сопоставление имеет смысл только когда несколько приборов испытываются в одной и той же установке; в этом случае можно сравнивать показанные ими результаты и делать какие-либо выводы.

Ето в идеале. А так приходится "плясать" от цифр с инструкций+сведения очевидцев :)
А не попадались какие либо данные о сравнение ПНВ, в вразличных пдфках и т.п.?

Ghostrider написал(а):

Не только износ и кривость рук.  "Так сошлись звезды"(с) и помимо чисто культурных и технических проблем общая устарелость техники тоже сыграла свою негативную роль(хотя далеко не решающую).

Ето понятно, против звезд не попреш.

Отредактировано Blitz. (2013-01-09 03:10:14)

0

677

http://www.operatorchan.org/v/src/134948214343.jpg
http://www.operatorchan.org/v/src/134948204260.jpg

0

678

[реклама вместо картинки]

это какая то ранняя опытная версия TUSK'а ?

клейморы это круто  :rofl:

0

679

Wiedzmin написал(а):

клейморы это круто

А помните на одной из нашиих веток была фотка М113 применяемого в Гуантонамо службой охраны? Там тоже были Клейморы (нечто их напоминающее) но снаряженные резиновыми шариками как объяснил нам уважаемый  Ghostrider. Так что идея с этими минами на бортах,видимо, одна из американских фишек.

0

680

.

Отредактировано Ghostrider (2013-07-27 20:23:38)

0

681

спасибо, а зачем выхлоп увели вверх ? что бы по своим не "дуть"?

0

682

.

Отредактировано Ghostrider (2013-07-27 20:23:44)

0

683

Live fire testing validates APS maturity for combat vehicle protection

MCKINNEY, Texas, Jan. 9, 2013 /PRNewswire/ -- As the U.S. Army prepares for formal testing to evaluate a system to protect combat vehicles from shoulder-fired and tube-launched Rocket Propelled Grenades (RPGs), Raytheon Company's (NYSE: RTN) Quick Kill™ Active Protection System (APS) has again shown its maturity and accuracy in a series of tests.

In a recent test, held in December 2012, the Quick Kill APS demonstrated its protective capability by successfully defeating an extended set of threats, including one of the most lethal RPG threats by destroying it in mid-flight. All testing is in preparation for formal government evaluations in early 2013 to demonstrate the system's unique RPG-defeat capabilities.

"Raytheon's APS is based on the same radar technology deployed to perform sense and warn operations at active Forward Operating Bases. It has been extremely successful in providing timely warning against rocket and mortar attacks," said Jeff Miller, vice president of Combat and Sensing Systems for Raytheon's Network Centric Systems business.

"With Quick Kill," he added, "Raytheon has matured a highly advanced system, offering our forces an unprecedented force protection capability that is essential to the future survivability of combat vehicles. This technology is ready and could begin fielding within a year."

The Quick Kill system consists of a multi-mission, fire-control radar that detects and tracks incoming threats, combined with hard-kill countermeasures that serve as a hit avoidance system, enabling multi-tracking and multi-engagement of enemy fire for vehicle and squad protection.

The system's vertical launch countermeasure is unique in its ability to engage threats fired from any angle or elevation, providing all weather, full 360 degree hemispherical vehicle and crew protection with each countermeasure.

In previous tests, the system demonstrated its ability to defeat multiple threat types both from a stationary and an on-the-move platform – and it showed its multi-threat capability by defeating two simultaneous threats.

http://raytheon.mediaroom.com/index.php … ;item=2251

;)

0

684

http://i49.tinypic.com/51ac5e.jpg

M1A1FEP

http://i112.photobucket.com/albums/n190/mikemummey/Abrams20124.jpg
http://i112.photobucket.com/albums/n190/mikemummey/Abrams2012.jpg
http://i112.photobucket.com/albums/n190/mikemummey/Untitled-1-1.jpg
http://i112.photobucket.com/albums/n190/mikemummey/SCWS20126-1.jpg
http://i112.photobucket.com/albums/n190/mikemummey/SCWS20125-1.jpg
http://i112.photobucket.com/albums/n190/mikemummey/SCWS201216.jpg
http://i112.photobucket.com/albums/n190/mikemummey/SCWSOverhead.jpg
http://i112.photobucket.com/albums/n190/mikemummey/SCWS20122.jpg
http://merrillaviation.com/images/uploads/SCWS.png

SCWS

Отредактировано Damian (2013-01-25 01:11:34)

0

685

а нету ссылки на инструкции экипажу абрамса при пожаре боеукладки ? там вроде внутри танка пережидать надо ? найти не могу.

0

686

.

Отредактировано Ghostrider (2013-07-27 20:36:50)

0

687

у меня интернет даже эту страницу с трудом прогружает :) не то что целый мануал выкачать, я просто помню здесь где то кусочек как раз про пожар в укладке было, и что делать экипажу, валить из танка или ждать внутри .

0

688

Ammunition Compartment Hit
The Abrams tank was designed with crew survivability as a primary consideration. Part of this design is the
compartmentalization of the ammunition away from the crew. Numerous tests of fully loaded bustle and hull
ammunition compartments show the crew can survive when the tank is hit in an ammunition compartment. The
ammunition compartment doors protect the crew from the fire and blast of the exploding propellant and the
MPAT or HEAT warheads. The safest place for the crew during an ammunition compartment fire is inside the
tank. If crewmen attempt to evacuate the tank while the propellant is still burning, they could be injured by the
extreme heat and flame outside the turret.
BUSTLE AMMUNITION COMPARTMENT FIRES
When an incoming round ignites ammunition stored in the bustle compartment, the explosion will cause the
turret blow-off panels to fly off. The force of the explosion, therefore, is vented away from the crew
compartment. The 120-mm combustible case cartridges and the 105-mm propellant will be consumed in about
one minute; some unburned primers may pop off within the next minute.
CAUTION
Do not stow or strap equipment on blow-off panels. This could prevent proper functioning
of panels during bustle compartment fire.
Following the initial explosions, there will be a two-minute period of haze or light dust around the turret.
This will be followed by a lull of about 5 minutes, then some of the MPAT or HEAT warheads may cook off.
Although a cook off is unlikely, it is possible that MPAT or HEAT warheads will cook off for nearly an hour
after the fire. After that hour, the turret will have cooled sufficiently to preclude further cook off.
If ammunition in the bustle compartment ignites, crewmen must react quickly to ensure their safety and the
continued operation of the tank. M1 crewmen should don their protective masks and use the tank's gas
particulate filter system to protect themselves from any toxic fumes or smoke that may have leaked into the
tank. M1A1 and M1A2 crews should also mask, but they should use the tank's overpressure system rather than
the gas particulate filter system to help clean the turret of toxic fumes and smoke. The M1A1’s and M1A2’s
gas particulate filter system draws air from outside the vehicle in the vicinity of the turret bustle and may pump
11-1
FM 3-20.12
flame or toxic fumes into the turret. If the overpressure system is inoperative on the M1A1 and M1A2 tank, the
crew should use their protective masks only.
The turret should be rotated to get the gun tube over the side of the tank, if possible. This action protects the
engine and limits the amount of flame and hot air being pulled into the engine air cleaner and overpressure
system.
If the tank automotive system is operational, the crew should seek a turret-down protected position and wait
inside the tank for at least 60 minutes. (After 60 minutes, the possibility of secondary explosions will have
passed.) The tank should then be driven, with the hatches open to ventilate the turret, to a maintenance
collection point. While the crew is in the rear area, they should replace their protective mask filters and tank
filters.
If the tank is inoperative and the TC determines it should be evacuated, the crew should evacuate between
two and five minutes after the initial explosion. Evacuating during this time window reduces the possibility of
the crew being hurt from secondary warhead detonations. The crew should wear gloves as they exit, to protect
their hands from hot metal and sharp edges.

0

689

ага спасибо, т.е все же пережидать в танке, одев маски итп.

0

690

[реклама вместо картинки]

USMC M1A1 ILWS (Improved Loaders Weapon Station) Удаленная станция оружие.

0


Вы здесь » СИЛА РОССИИ. Форум сайта «Отвага» (www.otvaga2004.ru) » Бронетанковая техника » Бронетехника США и Канады- 2